Honderden mensen bij eerste dienst Arno van der Knaap

Arno en Vanessa van der Knaap

De eerste dienst van Gods Original Design, de gemeente die onlangs ontstond uit een scheuring in de Levensstroom-gemeente van Jan Zijlstra, is bezocht door honderden gelovigen. Onder hen waren oudsten van de Levensstroom. Volgens een bezoeker van de dienst van Arno van der Knaap waren er tussen drie- tot vierhonderd belangstellenden in partycentrum Dekker Warmond, waar de dienst gehouden werd.

Er viel geen onvertogen woord over Jan Zijlstra, maar de scheuring was natuurlijk wel onderwerp van gesprek tussen de aanwezigen. Sommige leden van de Levensstroom gaven aan met Arno van der Knaap mee te reizen, omdat híj in 2010 als kerkleider is aangesteld. “Wij volgen onze voorganger”, zegt een bezoeker. De jonge dominee Arno van der Knaap zegende aan het eind van de dienst Jan Zijlstra, zijn werk als gebedsgenezer en de Levensstroom-gemeente. Om de zegen kracht bij te zetten vroeg hij alle aanwezigen te gaan staan.

Dekker Warmond, de voorlopige locatie van de diensten van Van der Knaap (Google Streetview)

Goede sfeer

De bezoeker die wij spraken zegt geen gespannen of bedrukte sfeer ervaren te hebben. “De dienst was zeer positief. De Heer werd geëerd en geprezen”. Het partycentrum Dekker Warmond  is tot het eind van de zomer gehuurd door Van der Knaap en de zijnen. De dominee bad in de dienst voor een vaste locatie. Hij heeft de stad Leiden op het oog als definitieve vestigingsplaats van zijn kerk. De Levensstroom-gemeente heeft tussen vijf- en zeshonderd leden. De belangstelling voor de dienst in Warmond lijkt erop te wijzen dat het merendeel van hen Van der Knaap volgt.

Arno van der Knaap Gods Original Design Jan Zijlstra Levensstroom Warmond

Blijf op de hoogte

E-mailadres:

Meer over de mail-service

64 Reacties op Honderden mensen bij eerste dienst Arno van der Knaap

  1. John zegt:

    Laten we maar bidden voor verzoening. Dat is nog steeds de beste weg. Zowel Zijlstra als van der Knaap zullen fouten hebben, daar zijn het nu eenmaal mensen voor.

  2. D.Bonte zegt:

    Lieve Broer,
    Doe dat wat God op je hart legt, ga in vrede en predikt het mooie Evangelie.
    Geneest de zieken en redt ziel laat je niet op houden door gezeur.
    Pijn en scheuringen zullen er komen vooral in de eindtijd.
    Zegen in en op je bediening.
    D.Bonte
    P.T.L.

  3. wiesje zegt:

    Natuurlijk zal zoals we dat ook lezen in God’s Woord dat er scheuringen zullen komen, maar dat neemt niet weg dat we voor ons hart moeten waken.Als gelovige in de Heer leren we om elkaar te vergeven en tot verzoening te komen. Laten we God’s Naam hoog in het vaandel houden door Hem de 1e plaats in ons leven te geven dan is er vergeving en verzoening mogelijk voor hen die op Hem blijven zien

  4. jvh zegt:

    Wat vaak het geval is dat het volk het wel met elkaar eens kunnen worden, helaas hebben de leiders er meer moeite mee. Ook Maasbach en Zijlstra zouden het in orde moeten maken, beide mannen Gods toch? Dat zou een goed getuigenis zijn voor Christelijk Nederland.
    Helaas zijn er bij een scheuring ook altijd een groep die geen partij kiezen en buiten de boot vallen. Wie kijkt er naar hun om??? We kunnen alles in een geestelijk jasje stoppen, degene die dichtbij staan weten vaak wat er écht aan de hand is. God is waarheid, en de waarheid zal je vrij maken.
    Leiders, geef het goede voorbeeld en maak het in orde met elkaar, de boodschap van vergeving krijgt anders een bittere nasmaak. Al begin je 100 keer opnieuw met een nieuwe gemeente, als er geen echte vergeving is zal het uiteindelijk altijd zijn uitwerking hebben. Dus leiders, neem de eerste stap!

  5. D.Bonte zegt:

    Als mensen een verschillende kijk hebben op gemeenten bouw. Zelfs als het gaat over verschil van inzicht over geestelijke zaken, dan nog is het beter om ieder zijn weg te gaan.
    Ik kan gemeentens waar met blijf proberen om in een overeenstemming te komen, maar vaak is dat onmogelijk . Waarom tijd verliezen, zegen en bid voor elkaar en ga verder waar God je voor geroepen heeft. Hou je hart naar God zuiver dat is het beste wat je kunt doen.
    Ik zie uit naar wat God gaat doen.
    Zegen .
    D.Bonte
    P.T.L.

  6. L.C. zegt:

    SCHEIDEN DOET LIJDEN, dat zal hier ook wel het geval zijn.

    Maar we moeten de Here Jezus volgen en geen mensen en dat is moeilijk in zo.n situatie.
    In deze individualistische maatschappij is het : ieder voor zich en G’d voor ons allen.
    Zo staat het niet in De Bijbel geschreven, maar
    Heb G’d lief boven alles en je naaste als jezelf.
    Doe dat en je zult leven.
    Bid ook dat de geest van verdeeldheid, die veel schade doet in NL,
    door de Heilige Geest overwonnen mag worden.
    Dus bid ik voor beiden Zijn Liefde en zegen toe in Jezus Naam.

  7. immer zegt:

    Broeder Zijlstra maakt nooit iets in orde met zijn (ex) leiders. Honderden zijn Arno voor gegaan, en nog niemand heeft bezoek van Zijlstra gehad om een poging tot verzoening te creeren. Het enig wat hij dan zegt is: Als ik in jou schoenen zou staan zou ik niet graag voor God verschijnen.
    De volgelingen weten beter hoe ze elkaar op moeten zoeken om weer samen verder te kunnen, maar Zijlstra is God zelf, dus die staat boven en onder de wet.

  8. Nico zegt:

    Wat wordt er hier toch met speculaties gesmeten… bidden om verzoening…. en dat Ps Jan Zijlstra nooit iets in orde maakt…. Goeiedag zeg! Dat zijn maar geen uitsrpaken. En waar zijn de feiten? Laten we eens met feiten komen. Feit is dat Ps. Jan Zijlstra wel degelijk verzoening aanbood tijdens de “open vergadering” dat op woensdagavond 1 juni plaatsvond. Ik was met iemand meegekomen en ik het daadwerkelijk gezien dat Ps Jan Zijlstra Ps Arno van der Knaap verzoening voorstelde. Zelfs een gemeentelid kwam naar voren en poogde de hand van Ps Arno van der Knaap te pakken en die met die van Ps Zijlstra te verbinden in de hoop dat verzoening plaats zou vinden. Maar helaas had Ps Arno van der Knaap daar geen oren naar en heeft de verzoening afgewezen. Ik vond dat nogal een schokkende ervaring.
    Mattheus 5:23 en 24 spreekt heel duidelijk over verzoening:
    “Wanneer je dus je offergave naar het altaar brengt en je je daar herinnert dat je broeder of zuster je iets verwijt, laat je gave dan bij het altaar achter; ga je eerst met die ander verzoenen en kom daarna je offer brengen.”

    Bij verzoening is vergeving vaak noodzakelijk. Als je iemand niet hebt vergeven, dan kun je ,volgens mij, ook geen verzoening bewerkstelligen. De uitspraak van Jezus hierboven maakt duidelijk dat verzoening niet te allen tijde een opdracht is, maar het geeft wel aan dat Jezus verzoening niet wegcijfert. Verzoening heeft zeker zijn plek in het evangelie.

    Tijdens deze vergadering werd

    uitgelegd hoe deze ontwrichting is ontstaan.
    Ps Arno van der Knaap predikte enige tijd geleden over 1 Korinthiërs 7 vers 14: “Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.” Zijn uitleg was dat wanneer een gelovige een ongelovige partner heeft dat die persoon niet alleen geheiligd is, maar ook gered is. Dat veroorzaakte een reactie bij Ps Jan Zijlstra en poogde Ps Arno van der Knaap te corrigeren, omdat deze uitleg niet volgens de Bijbel was. Dat viel niet in goede aarde met alle gevolgen van dien.

    Nou om bij de feiten te blijven, wat zegt de Bijbel over valse leringen en valse leraren?

    Dit is een belangrijk thema in het Nieuwe Testament. Gehele hoofdstukken en bijbelboeken zijn er aan gewijd of zijn ontstaan door de confrontatie met valse leraren.
    Hoofdstukken: b.v. 2 Petrus 2 en 1 Kor 15.
    Bijbelboeken: b.v. de Galatenbrief en de Judasbrief.

    Galaten 1:7: “Ze verdraaien het woord van God. Ze komen niet met iets kompleet nieuws. Ze nemen het bijbelse evangelie en ze nemen bijbelteksten en geven daar een andere “draai” aan zodat de betekenis wezenlijk wordt veranderd.”

    Paulus was boos en verontwaardigd over het optreden van valse leraren en dat terecht. Valse leraren brengen ‘verderfelijke’ ketterijen (2 Petrus 2:1). Het gaat om het eeuwig behoud van de mensen om ons heen.

  9. Anthony zegt:

    God liet mij in 2009 toen ik de Gideonstraining volgde in Levensstroom zien dat Arno moeite had als hij voor de gemeente openlijk op een subtiele manier werd gecorrigeerd door Jan Zijlstra. Jan had gelijk maar hij had Arno beter eerst apart onder vier ogen kunnen vermanen zoals staat geschreven in Mattheus 18:15 staat geschreven. Blijft hij dan doorgaan en wil hij niet veranderen dan moet je een getuigen er bij halen mocht hij niet willen luisteren zoals in vers 16 staat geschreven. Natuurlijk heeft Jan met weinig tact gehandeld door Arno voor de gemeente te corrigeren. Maar Arno had wel zijn verzoeningsgebaar moeten accepteren. Niet om Jan maar omwille van de Allerhoogste. God Zijn Woord is duidelijk als iemand berouw toont of het in orde wil maken dan moeten we die persoon weer in genade weer aannemen. Jezus komt daarin ook met die gelijkenis van die slaaf die door God de Vader van al Zijn schulden was kwijtgescholden. Maar toen een andere slaaf kwam om zijn schuld te schikken toen wilde hij niet. God komt dan terug op de schuld die Hij jou kwijtgescholden heeft op het kruis. Zie Mattheus 18:21-35 We dienen de ander van harte te vergeven, want anders zal het ons net zo vergaan als die slaaf die God overgaf aan de folteraars, omdat hij zijn broeder niet kwijt wilde schelden. Terwijl God Hem van een veel grotere schuld had kwijtgescholden.

    Wat God mij liet zien was dat er aan de kant van Arno al langer

    wat irritatie speelde en bepaalde dingen zijn nooit uitgesproken. Gisteren openbaarde God mij dat het om een zakelijke kwestie (ik zit zelf niet in de Levensstroom of bij Arno) maar dien wel het Lichaam van Christus. Jezus zegt Hij kwam niet om vrede te brengen maar met het Zwaard. Ze waren qua Woord niet meer op 1 lijn. En de belangrijkste reden van deze scheuring heeft ook te maken met innerlijke trots. Ze behoorde zich beiden te verootmoedigen voor de gemeente. In Psalm 18:25-28 komt duidelijk naar voren hoe Gods Woord werkt als wij het op een rechtmatige wijze toepassen. Zij die zich vernederen zal Hij verhogen en schenkt Hij genade. Zij die trots van hart en hoogmoedig van ogen zijn zal Hij vernederen. God kan niet tegen Zijn eigen Woord ingaan hoeveel Hij ook van Zijn kinderen houdt. God liet mij ook zien dat men nu naar buiten zal treden met het voorbeeld van Paulus en Barnabas, alleen is dat onvergelijkbaar. Hier was behalve een zakelijke kwestie en onbuigzaamheid ook sprake van toverij. Geld en macht speelt ook een rol en dat was bij Paulus en Barnabas geenszins het geval. Ik ben niet gekomen om te oordelen, alleen zegt het Woord dat we de werken van de duisternis niet mogen bedekken, maar we moeten ze daarentegen bestraffen en aan het licht brengen. Scheuringen komen door natuurlijke mensen zegt het Woord die de geest niet hebben. We mogen niet veroordelen maar wel beoordelen. En een geestelijk mens oordeelt alle geestelijke dingen, maar zelf wordt hij niet geoordeeld. Maar voor een ongeestelijk (natuurlijk) mens is het niet te begrijpen, omdat het alleen geestelijk te verstaan is.
    God zal de gemeenten in de wereld schudden, want Hij zal nog eenmaal alles wat wankel is schudden. Zodat alleen hetgeen wat onwankelbaar is. (Ons geloof en fundament in de Heere Jezus Christus en de liefde Gods) blijft staan. Vele gemeenten die geen vruchtdragen of ongerechtigheid doen of bedekken zullen niet voorspoedig zijn zegt Spreuken. Spreuken 28:13 zegt: Want hij die de zonde bedekt zal niet voorspoedig zijn, maar wie het belijdt en het nalaat zal ontferming ontvangen.Psalm 32:1-6 bevestigt dit nog des te meer. Behalve de gemeente dienen ook de leiders die God heeft aangesteld zich te verootmoedigen, anders kunnen ze door misleiding van de duivel van hun voetstuk vallen. De duivel is de grote winnaar in deze zaak. Want vergeving vragen naar God en elkaar dat is de grootste krachtbron tot genezing van de ziel. In deze zaak is dat niet gedaan. Daarom zal God een keer brengen en zullen de degene die nu schapen genoemd worden, de herders voorbij gaan. De eerste zullen de laatste zijn. God is Zijn gemeenten aan het reinigen van al het vuil en viezigheid wat er in zit. Zolang dat nog niet gedaan is kan Zijn glorie nog niet komen. God is heilig daarom moeten wij ook heilig zijn. Er is weinig openheid in veel kerken, ook niet over het gevoerde beleid. Maar mensen wordt wel gezegd dat ze hun tienden moeten betalen. Doordat veel dingen in de doofpot worden gestopt komen scheuringen zoals deze voor veel mensen als een verrassing. Maar in de geestelijke wereld was deze zaak al langer bezig. Wij zien vaak het gevolg en dat is de scheuring zoals in de Levensstroom is gebeurt. Wanneer we effectief willen zijn in onze gebeden moeten we niet bidden voor het gevolg, maar voor de oorzaak van de scheuring. De sleutel is verootmoediging en het kruizigen van eigen gerechtigheid. Niet ons geloof, maar het geloof van Jezus Christus is waarachtig. Jezus hoort de kapitein en het hoofd te zijn van de gemeente aan wie we ons moeten onderwerpen. Op dit moment heeft een mens het nog voor het zeggen in vele gemeenten, maar dit is nu aan het veranderen. En het moet ook veranderen anders zal de uitkomst een scheuring zijn zoals nu is gebeurt. Binnenin borrelde het al langer bij br. Arno. Ik denk dat Jan Zijlstra dit signaal niet heeft opgevangen. We moeten daarom een gevoelig hart hebben voor de Heilige Geest. En niet teveel gericht zijn op bediening zoals in veel kerken nu gebeurt. Want onze belangrijkste bediening is onze relatie met God. In teveel kerken is de bediening een afgod geworden. Hierdoor kunnen we Zijn stem niet meer goed verstaan als er onvrede heerst zoals nu het geval is geweest in deze kwestie.

  10. Anthony zegt:

    Ps. In oktober 2008 had ik al een brief gestuurd naar Zijlstra, maar ik kreeg toen een reactie van ene Babs waarin ze mij schreef “Je bevelhebber”. Jezus is onze enige bevelhebber. Wat ik zie is dat vele in gemeenten worden geïndoctrineerd door teksten en schrift gedeelten. Leiders worden op een voetstuk geplaatst. Het gevaar is dat hierdoor niet meer wordt gezien wat diegene verkeerd doet. En als je iets er van wilt zeggen wordt je gemanipuleerd met kom niet aan de gezalfde des Heren. Terwijl we allemaal Godsgezalfden zijn. De Bijbel zegt duidelijk dat we de zalving van een gelovige hebben ontvangen.

    Ik had een brief naar hem gestuurd over dingen die geestelijk niet klopte, maar vervolgens schreef zij een brief je bevelhebber weet heel goed waar hij het over heeft als hij onderwijs geeft. Verder zij ze dat ik naar de genezingsdienst moest komen dan kon ik zelf zien hoe God hem gebruikte om wonderen te doen. Dit is een misvatting die vele gelovigen maken. Genezingen doen is een gave van God. Jezus zegt dat we naar de vruchten van iemand moeten kijken. Geen enkele goede boom kan slechte vruchten voortbrengen en vice versa ook niet. Dit gebeurde allemaal in oktober 208 tijdens de Gideonstraining. (Ik ben benieuwd hoe zij (Babs) er nu tegen aankijkt. We maken allemaal fouten als mensen. De Gideonstraining was Godswil voor mij om te doen. Ik heb er geen spijt van en heb er ook veel geleerd. Maar God heeft mij

    toen ook het e.e.a. geopenbaard van zaken die er toen speelde.
    Zelf geloof ik dat vele gelovigen verblind en betoverd zijn. Want ik weet dat ik mijn onbekeerde familie eens meenam naar de kerk. En zij zagen zelfs in hun natuurlijke staat dat er bepaalde dingen niet in orde waren. We moeten bidden dat God ons vrijzet van die geest van toverij, manipulatie en controle. Maar bovenal religie. Er wordt vaak te onpas Amen gezet door een prediker. Hierdoor kun je mensen in je greep krijgen door ze daarin mee te trekken. Het is een psychologisch foefje, wat nergens in de Bijbel terug te vinden is.

  11. newwine zegt:

    Ben het met de reactie van Anthony eens! God is inderdaad alles aan het schudden wat wankel is. God wil komen met Zijn Heerlijkheid in de tempel, wij zijn die tempel, maar deze Heerlijkheid kan pas komen als we eerst door het vuur zijn gegaan en we dood zijn in onszelf, maar levend in Jezus. Al het religieuze vlees moet weg. Ga voor de volle vrucht, laat je dopen met de Heilige Geest en met vuur, en zorg voor goed Bijbels gefundeerd onderwijs.We mogen onze broeders zegenen met de liefde van Christus. We leven echt in de tijd waarin alles wat verborgen is, openbaar komt. Acht de ander hoger dan jezelf en laat Jezus dit alles in je hart bewerken; het enige wat Hij van een ieder van ons nodig heeft is een gewillig hart en de bereidheid om zichzelf te onderzoeken en te verootmoedigen. Als iedere christen dit eens zou doen, dan zouden we discipelen hebben (= navolgers/leerlingen van Jezus) ipv kerkgangers.

  12. Immer zegt:

    Nogmaals, br Zijlstra maakt nooit iets in orde met zijn (ex)leiders. De vertoning waarover hierboven gesproken wordt is een vrome geest van de broeder om de toehoorders zand in de ogen te strooien. Hij doet het telkens weer, en altijd in het openbaar. Br Arno was heel moedig om daar niet op in te gaan, ( juist om dit soort reakties) Ik weet waar ik over spreek, ik weet namelijk als geen ander wat er vóór dit soort vergaderingen en erna in de achterkamertjes besproken wordt. En neem van mij aan : Br Zijlstra is niet mals. Dit is geen aanname maar het resultaat van veel ervaring met deze man. ( en ja ik ben een van zijn ex-leiders. Ingezegend en werkelijk platgeprofeteerd over onze bediening in de Levensstroomgemeente). Totdat…………

  13. D.Bonte zegt:

    Lieve Broeders en zusters,
    Stop nu met het beredeneren en het tot in details uit kannen van broer Zijlstra en Arno.
    Elke keer als jullie hier mee bezig zijn komt er bitterheid binnen en gaat je hart sneller kloppen. Zowel br, Zijlstra als br. Arno zijn kinderen van onze levende God.

    In Joh.21:21 staat iets over Peterus als hij iets van Jezus wil weten hoe het zitmet Johannes.
    Joh.21:21 Toen hij deze zag, zeide Petrus tot Jezus: Here, maar wat zal met deze gebeuren?
    22 Jezus zeide tot hem: Indien Ik wil, dat hij blijft, totdat Ik kom, wat gaat het u aan? Volg gij Mij.
    Ik zou graag het volgende tegen de schrijvers over dit onderwerp willen zeggen, ook tegen mij zelf :
    wat gaat het u aan? Volg gij Mij. (zegt Jezus)
    Wijsheid en zegen bid ik een ieder tot.
    D.Bonte.
    P.T.L.

  14. Immer zegt:

    Wat het mij aangaat? Wel eens door een man je hele gezin uit elkaar zien vallen omdat ze allemaal op een andere manier er vreselijk achter moeten komen dat deze man al die jaren met ze gespeeld heeft, en ze arm en verweesd achter liet? Wat het mij aangaat? Dat ik me zorgen maak omdat ik nu zie dat hij het enkele jaren later nog steeds doet? Wat het mij aangaat? Dat ik u nu hoor zeggen dat ze allemaal kinderen van God zijn? Terwijl deze broeder notabene zoals ik hier lees heel goed weet te vertellen wie er wel en wie er niet kinderen van God zijn?
    Wilt u weten wat die hand op het podium betekende?
    Voor zo’n vergadering wordt “afgesproken” dat op het moment dat jij zijn hand grijpt je belijdt dat je je weer voor 100% onderwerpt aan de gezalfde des Heren. Letterlijk: je moet beloven dat als de broeder zegt dat een suikerklontje groen is ( letterlijk voorbeeld) dat jij aan de gemeente moet belijden dat dat suikerklontje groen is. En dat het een zaak van de broeder tegenover Gods is hoe hij dat later uitlegt. En voor die keuze stond Arno waarschijnlijk, want die keuze hebben velen voor hem ook gehad. En je kon dus blijven en je onderwerpen, óf ten overstaan van een hele gemeente die hand weigeren. En ik zeg u daar is moed voor nodig.
    Uit uw reaktie moet ik helaas konstateren dat u broeder Zijlstra alleen uit zijn eigen folders kent.

    Maar niet uit de achterkamertjes. Want zoals altijd nemen er mensen het voor hem op. Hij heeft namelijk altijd de regie in handen.
    Jezus zegt : onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Ook ik wordt geleid door de heilige Geest, als ik durf te beweren dat deze man zo’n spoor van vernieling heeft achtergelaten, dat dat niet door de geest geleid kan zijn.
    En wat gaat het mij aan? Het ging mij ( en vele anderen) aan. Kennelijk u (nog) niet.

  15. D.Bonte zegt:

    Lieve Zuster,
    Als ik zeg dat Br,Zijlstra net zo als Br.Arno een broeder is dan moet ik dat zeggen omdat dit een zaak van God is. Hij beoordeeld onze wandel en zal met ons afrekenen.
    Ik zelf kan Br.Zijlstra al van af het begin bij Br.Maasbach.( dus weet genoeg.)
    Laat God hier over oordelen en dat zal Hij ook echt doen.
    Ik begrijp u pijn en verdriet als je ziet dat je gezin stuk gaat(of gemaakt is).
    Probeer niet u gelijk te halen door via dit schrijven , geloof me als u dat nog kunt , God komt met deze broeder klaar. Ik probeer niet vroom te doen maar haat en bitterheid vernietigd ons leven en dat is het niet waard. Ik meen van uit mijn hart dat u en uw gezin toch weer een rustige plekje kunnen vinden waar de wonden van het verleden kunnen genezen. We leven in een tijd waarin alles geschut wordt, hou u geloof vast als een kind en probeer het los te laten. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan.
    Ik wens u oprecht Gods persoonlijke zegen toe voor u en u gezin.
    D.Bonte.
    P.T.L.
    God zelf alleen stelt nooit teleur mensen wel.

  16. Anthony zegt:

    Ik vind het goed dat mensen hier op deze site hun hart kunnen luchten zonder dat anderen daarmee beschadigd worden. Het is goed dat deze site de mogelijkheid biedt om in alle openheid met elkaar te schrijven en te spreken. Alleen is het belangrijk dat we geen mensen omlaag halen, maar ook niet op een voetstuk plaatsen en op lopen te hemelen. En dat is wat ik o.a. ook heb meegemaakt in de Levensstroom, maar ook in andere kerken waar ik later op terug zal komen. In hun eigen gemeente krijgen kinderen Gods de kans niet om open over dingen te spreken. Want dat doe je niet wordt je opgelegd. Of je wordt gemanipuleerd met de woorden; “Je weet toch hoe onze voorganger is?” Of ze worden gemanipuleerd met de woorden kom niet aan de gezalfde des Heren en anders als je het waagt om je hier iets van te zeggen. Dan zegt men als je het er niet mee eens bent dan ga je maar weg. Ik zal u een eyeopener geven. Als iemand zegt kom niet aan de gezalfde des Heren. Doe hetzelfde als Jezus deed in de woestijn en wijs ze terecht met het Woord wie ze ook zijn. We zijn allemaal gezalfde des Heren, dus laat niemand zich manipuleren door een of andere persoon door deze woorden. Want dit zegt het Woord. We hebben de zalving van een gelovige ontvangen en zo staan er genoeg andere voorbeelden in het Woord.
    Het allerbelangrijkste wat ik wil

    mee geven is dit: Ken je Woord. Hierdoor kan niemand je iets was maken. Dit is Bijbels. Want in Handelingen 17:11 staat de gelovigen ook alle Schriften nagingen of alles echt zo was. Te vaak nemen gelovigen het Woord wat gepredikt wordt te klakkeloos aan, zonder dat zelf het Woord onderzoeken. Ze gaan te vaak af op wat een leider hun zegt, want dat is je covering wordt verteld. Maar dit zegt Jezus in Mattheus 23:8 Noem niemand op aarde je Leider(meester) want 1 is uw leider namelijk de Christus en wij zijn allemaal broeders. Het is zelfs zo dat ze zich zelf geen titels mogen geven dat ze een Leider zijn of dat je Pastor tegen ze moet zeggen. Want het is zelfs een gebod van de Heere dat we niemand Leider mogen noemen of een titel mogen geven, want 1 is mijn Leider en meester en dat is Christus. En ik geloof en weet wat het Woord zegt dat we God meer moeten gehoorzamen dan mensen. Kijk wat Petrus zei in Handelingen 5:29. Het is tijd dat we wakker worden. Want als we iemand de autoriteit geven om als Leider over ons te bidden, kunnen ze ons ook als leider vervloeken. Ik ken genoeg mensen in mijn persoonlijke omgeving bij wie dit gebeurt is.
    Wat ik wel duidelijk wil aangeven is dat de Levenstroom absoluut niet de enige gemeente is waar dingen in de doofpot worden gezet. In kerken als de maranatha amsterdam, victory Outreach amsterdam, Friends in Christ, Praise valley temple, Gemeente de rots in Amsterdam en de mosterdzaad gebeuren ook zaken die gewoon in de doofpot worden gezet. Bij sommige ben ik geweest en bij anderen hebben vrienden van mij gezeten. Als je er iets van zegt wordt je weggekeken. En kun je bij de volgende dienst een rebuke verwachten. Persoonlijk geloof ik dat de preekstoel hiervoor niet bedoeld is. Het is bedoeld om mensen tot bekering te laten komen tot vergeving van zonden. Dat zielen gered worden en niet afgebrand. Als er iets gebeurt wordt er niet overgesproken en is het alsof het niet is gebeurt. En als je het tersprake brengt dan is het maak jij soms geen fouten, of als jij je zonden zou moeten belijden voor de gemeente zou je het ook niet leuk vinden. Allemaal manipulatie om de eigen daden te verdoezelen. Vooral als het gaat om leiders en kinderen van leiders zie je dat er vriendjespolitiek is en dat er veel wordt gecoverd. Ik ben niet hier gekomen om gemeenten af te branden of omlaag te brengen, maar om misstanden naar voren te brengen. I just want to bring it on. Het is wie is je vader en wie is je moeder. Als die iemand is in de kerk heb je vaak een streepje voor, boven iemand die wiens ouders niets zijn in de gemeente. Als ik letterlijk hier op zal schrijven wat ik weet, dan zou het huis te klein wezen.
    We moeten stoppen met zeggen, laten we er over ophouden en die broeder gewoon zegenen, want ook dat is manipulatie. Want dan gaat Mattheus 5:23 in werking. Als ik naar voren ga om mijn gave naar voren te brengen en ik weet dat iemand iets tegen mij heeft, omdat ik hem een schop heb gegeven. Weet ik dat ik het eerst goed dien te maken met diegene. Vele kerken keren het precies om, ze zeggen tegen die persoon jij moet hem vergeven van die schop die je hem gaf. Maar lees het Woord goed. Er staat dat ik als ik weet dat ik fout ben, ik eerst terug moet gaan om het goed te maken. Anders accepteerd God mijn offer niet. Doordat vele deze tekst omdraaien, kan ik dus iedereen ongestraft een schop blijven geven, want ik weet dat ze me toch moeten vergeven en dat ze mij toch moeten zegen. Nee het is eerst bekeer je! Vele raken gewond, omdat ze geschopt zijn. Vervolgens horen ze je moet hem vergeven. En vervolgens worden ze door diezelfde persoon weer geschopt. Het woord is duidelijk genoeg. Al is diegene een leider als hij fout is en tegen je zondigt mag je hem bestraffen onder vier ogen. Maar dan worden vele ook jammer genoeg van wat ik hier heb gelezen gemanipuleerd met kom niet aan de gezalfde des Heren. Neem je autoriteit en neem je plek in. Onderwerp je aan God en bied weerstand aan deze duivelse machten en ze zullen van je wegvluchten. Nogmaals het is niet bedoeling om negatief te zijn. Ik heb over de gemeente de Doorbrekers veel goede dingen gehoord ook al ben ik er nooit geweest. Maar 1 ding weet ik wel. Waar de geest van God is daar is vrijheid. Zodra je vrijheid op het spel staat, omdat er niet meer vrij en open over zaken gesproken kan worden. Of omdat het een taboe is dan weet je dat er iets niet klopt. Het is belangrijk dat we kritisch kijken naar de zaken die ons in kerken geleerd worden. Want als ons fundament die gebouwd dient te zijn op Christus niet klopt, omdat het deels is gebouwd op een zogenoemde Leider dan heb je een groot probleem. Zodra die Leider valt of je kwetst of je beschaamd maakt raak je verwond. Vele in de kerk hebben van hun voorganger een afgod gemaakt en het ergste is ze weten het zelf niet. Hun voorganger kan niets fout doen en als je het waagt iets te zeggen ook al klopt het. Dan wordt je gemanipuleerd dat je bezig bent te veroordelen. En dat anderen jou ook zullen veroordelen als je dit doet. Maar de Bijbel zegt dit in 1 Korinthiers 2:14-15. Een ongeestelijk(natuurlijk) mens neemt de dingen van de Geest van God niet aan, want ze zijn een dwaasheid voor hem. Een geestelijk mens beoordeelt wel alle dingen en zelf wordt hij door niemand veroordeeld. Wat ik nu doe is beoordelen. Maar vele ook zij die in kerken voorgaan komen met manipulatie, omdat ze er niet van houden om vermaant te worden. Terwijl het onze goddelijke opdracht is dit dagelijks te doen vanuit een rein hart en liefde. Toets de Geest, ken je Woord en je weet wie degene zijn die voorgaan in je gemeente. Wie is je vader en wie is je moeder? Ik heb er 1 en dat is Hij die in de hemelen is. Vele noemen hun voorganger hun geestelijke vader, terwijl Jezus (Yeshua) in Mattheus 23:9 ons waarschuwt dit niet te doen. Het is een gebod…. Waar is het toch misgegaan?

  17. Anthony zegt:

    Ps. De reden dat er zoveel geroddeld en gelasterd wordt in kerken is dat vele die voorgaan niet open zijn naar de schapen. En het ergste is ze weten het. En weten dat iets recht is en het toch niet doen wordt je ook tot zonde gerekend. Wat ik proef in die zaak van Arno en Jan bij de Levenstroom is dat er geen openheid is. Ze zeggen dat ze in vrede uit elkaar gegaan zijn. En vele nemen het voor gesneden koek. God openbaarde mij in 2009 al dat er dingen speelde en broeide op de achtergrond. Er was een bepaalde onvrede die nooit is uitgesproken. Wel begijp ik niet dat vele mensen Jan nu zo afbranden, terwijl ik sommige kende uit die tijd die hem op een voetstuk plaatste. En hallelujah schreeuwde als hij predikte. Het belangrijkste wat ik kan meegeven is dat we het goede moeten behouden en wat niet goed is moeten loslaten. De Bijbel zegt Let op je hart, want uit haar komen de oorsprong des Levens uit voort. Juist bij scheuringen zie je dat vele harten doorboord worden.

  18. Immer zegt:

    Geachte hr Bonte, het klinkt zo geestelijk en waarschijnlijk bent u een hele lieve broeder, maar waarom moeten christenen zodra ze vervloekt en gegeseld zijn door leiders, het altijd aan God over laten?
    Stel: u wordt kwaad gedaan, belogen en zelfs bestolen door iemand uit uw straat. Bent u dan zó zachtmoedig dat u alleen maar zegt: laat God met hem klaarkomen? Dan nog een stap verder. U heeft dat kennelijk op kunnen brengen en neemt uw duizenden schade en uw gezin dat niet meer kan geloven voor lief doch u bemerkt dat nu niet u, maar andere lieve mensen uit de straat in dezelfde val trappen? Gaat u ze waarschuwen of denkt u: God komt wel met hem klaar? U ziet ze kapitalen aan geld uitgeven aan die schurk die er totaal andere dingen mee doet dan hij belooft, en u laat ze gewoon in die val lopen? Wat voor soort christen bent u dan? Is het dan niet makkelijk om alles aan God over te laten? Hebben wijzelf niet ook een verantwoording? Uw woorden heb ik al zo vaak gehoord, en ondertussen zitten nú alweer de nieuwe slachtoffers bij JZ op de voorste bank ( de andere leiders zijn weer weg) en zij voelen zich zo vereerd dat ze ineens wel in de picture zijn, dat ze het komende jaar alles beloven wat maar mogelijk is en desnoods hun vakantiegeld van volgend jaar alvast storten. Tienden zijn namelijk nooit genoeg, daarna begint het offeren pas. En een offer moet

    zeer doen, desnood met een dure lening.
    Nee meneer Bonte, wie hiervan weet is medeschuldig als hij zijn kaken op elkaar houdt. Ik geloof niet dat die ermee weg komt later als hij voor God staat door te zeggen: “ik dacht dat U het zelf wel op zou lossen” .
    Ik ken een oude dame die nu nog haar lening aan het aflossen is omdat zij gedwongen werd virtuele “vierkante meters” te kopen in een nog te bouwen gebouw voor het geval haar familie tot bekering zou komen. “het zou toch erg zijn als er voor hen geen plaats was omdat zij nu er geen geld in had willen stoppen” Het gebouw waar ik het nu over heb is niet het nieuwe gebouw dat er nu staat. Het gebouw waar ik nu over spreek is er nooit gekomen, en het geld was weg. Toen de oude dame haar geleende geld terug vroeg, werd haar gezegd: “onvoorstelbaar dat iemand geld aan God terug durft te vragen” .
    En de slachtoffers? Die schamen zich dood, want hoe dom kun je zijn?
    Zelfs toen er weer sprake was van weer een nieuw gebouw ( het huidige) trapten we er met zijn allen weer in , toen werden er geen vierkante meters ( daar lag een smet op) maar stoelen verkocht.
    Heel dom, ook wij schreeuwden nog op commando “Halleluja” toen de twijfel allang had toegeslagen. Maar wanneer en hoe stop je ermee? Je bent al al je familie en vrienden kwijt en alles wat je ooit gespaard hebt is “daar” !

  19. Immer zegt:

    Br Anthony, het was heel fijn om uw stuk te lezen, u weet waar u over spreekt. Herkenbaar en waarheid. Dat zou een ieder eens heel langzaam en biddend door moeten lezen.

  20. Anthony zegt:

    Bedankt! Alle wijsheid en genade komt van boven. Ik kan zien dat u ook veel heeft meegemaakt. Kent u de ware reden eigenlijk waarvoor Zijlstra en Arno uit elkaar zijn? Het enige wat God mij heeft laten zien is dat er aan de kant van Arno in 2009 al onvrede was en dat hij niet blij was met de manier hoe Jan bepaalde dingen deed. En ook de manier hoe hij omging met hem. God heeft mij eens een droom gegeven van Zijlstra waarin ik hem aansprak op iets. Maar hij ging het gesprek uit de weg en zij geen discussie. Ik weet dat hij iemand is met wie je moeilijk over bepaalde dingen kan spreken. Alleen geloof ik dat de mensen die onder hem zaten ook een eigen verantwoordelijkheid hebben. Te vaak zie je dat de schapen degene die voorgaat op een voetstuk plaatsen. En dat ze de fouten van diegene goed lopen te praten met alle gevolgen van dien. Ik denk dat in de gemeente die Arno is begonnen er veel mensen zijn die nog rancune koesteren naar Jan. Zolang dat er is kun je niet verder groeien als gemeente. Jan is een keiharde generaal die onvoorwaardelijke gehoorzaamheid eist. Dit gold ook voor Kotadiny. Eén ding weet ik wel. Een gemeente wiens fundament die gebouwd is op Christus zal geen vrucht voortbrengen en zal ook geen standhouden. Het belangrijkste probleem wat ik zie is dat de mensen teveel gefocust zijn op de genezingen waar God bijvoorbeeld Zijlstra voor

    gebruikt. Maar ze zien niet op de vruchten. Geen enkele bron wat bitter is kan ook geen zoet water voortbrengen zegt het Woord. Jakobus 3:11 zegt
    Laat soms een bron uit dezelfde ader zoet en bitter water opwellen? Vele van ons hebben een bord voor hun kop. Wanneer iemand die geen positie heeft in de gemeente een fout maakt, krijgt hij op zijn donder. Maar als een voorganger die fout maakt, dan is hij onaantastbaar. En mag er niet over gesproken worden. God is niet vrij van aanzien des persoons. Wanneer iemand met een titel iets zegt wordt er wel geluisterd dat is een feit. Maar die mensen vergeten als die mensen een acceptgiro krijgen van de tandarts of hun huur dan staat er ook gewoon Jan Zijlstra hun rekening. Waarvoor accepteren ze het van die wel, maar als je in de gemeente bent en je zegt broeder dan heb je geen respect want je moet pastor zeggen? Hetzelfde geldt ook voor de maranatha kerk in Amsterdam. Een broeder kreeg te horen dat hij pastor moest zeggen tegen de voorganger Hofwijks. Maar als iemand die geen broeder is dit doet dan is er niets aan de hand. Een oudste kan iemand flink op zijn donder geven als hij zich naar hun mening niet genoeg onderwerpt aan hun leiderschap. Maar bij iemand van de wereld als ze buiten zijn halen ze het niet in hun hoofd om dit te doen, want ze weten dat ze dan zelf flink de wind van voren kunnen krijgen. Ik wil iedereen hier bemoedigen om het Woord te onderzoeken, ken je plaats in het geloof. En laat je niet wederom een slavenjuk opleggen, alsof je weer in de wereld bent. Je bent gekocht een duur betaald, wordt geen slaaf van mensen. Dit is het Woord van God. En we zijn zelf ongehoorzaam als we anderen toestaan om ons wederom een juk op te laten leggen. De duivel kende ook het Woord en gebruikte het om Jezus te manipuleren. Vandaag de dag gebeurd dit nog steeds. Kinderen Gods worden om de oren geslagen met het Woord. Doordat ze een gebrek aan kennis hebben en daardoor gaan ze ten onder. Wees als Jezus in de woestijn. Gebruik je zwaard goed en je zal zien dat diezelfde mensen je uit de weg zullen gaan. Zodra ze zien dat je niet bang voor hun bent en je niet door hun laat manipuleren, omdat jij je Woord kent. En niet bent zoals anderen die onwetend zijn. Gaan ze verder om een ander slachtoffer te zoeken. De duivel gaat te keer als een briezende leeuw kijkend wie hij kan verslinden. Ze weten heel goed bij wie ze het wel kunnen proberen en bij wie niet. We worden allemaal een keer beproeft. Maar als we weerstand bieden in geloof, kunnen ze niets anders doen dan ons laten gaan. Wie ze ook zijn. Al heten ze Benny Hinn of zijn voorganger in de Levensstroom, de maranatha kerk in Amsterdam, Victory Outreach Amsterdam, de Mosterd Zaad Amsterdam of hebben ze een hoge positie in 1 van die gemeenten. Het probleem is dat te vaak die positie misbruikt wordt om over andere te heersen. Hiervoor gebruiken anderen getrouwen die ook door de duivel verblind zijn. Wanneer je ze 1 op 1 spreekt zul je zien dat er niets over blijft van die grootheidswaanzin.
    Inplaats van je autoriteit te misbruiken heeft God het juist gegeven om in anderen hun leven te spreken, dat die boeien die hun vasthouden losgemaakt worden. En dat die banden die ze vastmaken verbroken worden. Wat je nu ziet is dat ze vele kerken juist nieuwe ketenen en banden opgelegd krijgen. Laat u niet wederom een slavenjuk opleggen.

    Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

  21. Anthony zegt:

    Ps. Ik weet ook dat er een ruzie was tussen Arno en Jan het is iets wat zich na jaren heeft opgebouwd. Naar buiten toe zeggen ze dat ze in vrede uit elkaar zijn gegaan, maar ik geloof er niets van.

  22. Anthony zegt:

    Alleen een gemeente die gefundeerd is op Jezus Christus zal stand blijven houden en veel vruchten voortbrengen. De Bijbel zegt aan iemands werken kun je zien of ze werkelijk uit God verricht zijn.

  23. D.Bonte zegt:

    Geachte zuster Immer?
    Dank voor uw reactie op mijn schrijven. Als ik de mensen die mij in mijn leven schade, pijn , leed en verdiet hebben veroorzaakt achterna moet zitten om ze stuk te maken of te ontmaskeren, dan heb ik nog heel veel tijd nodig..
    . Mag ik dit nog een ding zeggen, als u vind dat u de opdracht van God hebt om deze (broeder) man stuk te maken en te ontmaskeren , ga er dan mee door.
    Geloof me (christenen) kunnen elkaar ontzettend veel pijn doen, en het doen meer pijn om dat je het van hen niet verwacht. Toch wil ik u vragen probeer er los van te komen om dat
    er anders niet mee te leven valt. Ik onder schat niet het geen u overkomen is , en ik denk er niet lichtzinnig over. Als ik te vroom overkomt vergeef me zo bedoel ik het niet.
    Ik wens u wijsheid en sterkte,
    D.Bonte.
    P.T.L.

  24. Anthony zegt:

    Voor sommige mensen is het op papier zetten of schrijven van hun ervaringen een manier om los te komen van het verleden. Ik begrijp immer heel goed. Ik ken de situatie bij Zijlstra en in andere gemeenten. En in veel gemeenten is er gewoonweg niet de ruimte om vrijuit te spreken over misstanden die er gebeuren. Want anders kun je de wind van voren krijgen. Vele van ons hebben een verkeerd fundament aangeleerd gekregen in de kerk waar we kwamen of tot geloof kwamen. Ze moeten hun geloof tot God weer opnieuw ontdekken. Het is heel moeilijk om los te komen van iets, waarvan je jaren in al je onwetendheid dacht dat het goed was. Ik ken mensen om mij heen die zeiden toen ze uit hun gemeente stapte dat ze God nu pas leerde kennen. Ze dachten dat ze volwassen waren in het geloof, maar ze waren nog een baby. Inveel gemeenten worden mensen dom gehouden en ook klein gehouden, ik heb zelf in 1 gezeten waar het zo was. Hierdoor leer je nooit op eigen benen te staan. Op een gegeven moment heb je genoeg van al die melk. Bij mij was het melk met suiker. Je wil groeien en vast voedsel krijgen. Mijn voorganger was een integere man. Maar hij begreep niet dat ik verder wilde gaan, dan waar zij bleven steken. Ik wilde vast voedsel, ik wilde die melk niet meer. Die spuugde ik uit. Wanneer mensen dat niet begrijpen krijg je op een gegeven moment

    problemen. Je kunt het vergelijken met een hoogbegaafd kind, die zich loopt te vervelen in de klas. Die gaat op een gegeven moment ook tegen alles aan zitten schoppen. Het belangrijkste is dat we br. Zijlstra niet willen beschadigen of naar beneden willen halen. Dit geldt zeker voor mij. Maar dingen in de kerken in de doofpot worden geschopt, of waar mensen liever niet over willen spreken omdat ze het niet goed uitkomt. Daartegen kom ik in het verweer. Kijk naar de apostelen hoe die het deden in hun brieven. Alles werd gewoon openlijk gedaan. Paulus vermaande Petrus gewoon openlijk. Profeet Nathan die pas kwam kijken deed het bij koning David. Ik heb meegemaakt dat God mij iemand toonde die in zonde was gevallen en totaal geen berouw toonde. Ik vermaande die persoon in de liefde. Maar uiteindelijk namen de ‘leiders’ het over en werd alles in achterkamertjes beslecht. Zoals dit ook gebeurde bij een Leider die in zonde viel. Niemand weet wat er is gebeurt en alles wordt doodgezwegen en in de doofpot gezet. Terwijl God precies het omgekeerde werkt. Hij brengt alles aan het licht. En moedigt ons aan om hetzelfde te doen. Alle werken van de duisternis moeten we veeleer bestraffen en aan het Licht brengen, door ze te ontmaskeren. Zegt Efeze 5:11 Nu worden mensen monddood gemaakt en wordt ze gezegd dat het los moeten laten en er niet meer over moeten praten. Juist door er over te spreken kun je het loslaten. Niet iedereen verkeert in de gelukkige omstandigheid dat hij broeders en zusters om zich heen heeft met wie hij over zaken kan praten. Ik prijs God gelukkig dat hij mij dit wel heeft gegeven. Want we hebben allemaal een uitlaatklep nodig. Gelukkig is God er, maar geeft hij ook mensen met wie we alles open en eerlijk kunnen bespreken.

  25. Harry zegt:

    Blijkbaar is ook aan geestelijke leiders niets menselijks vreemd.
    In de pinkster- en Zijlstrakringen weet men vaak precies wat God wil als het om geloven, genot en geld gaat. Ook in sommige reacties op dit artikel wordt gemeld dat God mensen persoonlijk in vertrouwen neemt om ze duidelijk te maken dat br. A iets fout gedaan heeft en Zr. Z het wel goed doet.
    Ik heb er niets mee.
    Aan degenen die hier strijd geleverd hebben zou ik willen zeggen:
    Misschien is het goed als jullie eenparig bidden om een Ananias-momentje….

  26. Immer zegt:

    Br Bonte, als u denkt dat ik JZ stuk wil maken dan begrijpt u mij verkeerd. Ook als iemand mij iets aandoet in het gewone leven ( deuken in mijn auto rijdt of mijn fiets pikt) dan ga ik ze niet stuk maken. Dat zit niet in mij. Ik heb zelfs met JZ te doen, net zoals ik met een pyromaan of een kleptomaan te doen zou hebben. Dus stuk maken? Nee hoor.
    Maar sta mij toe als ik zie dat het allemaal andere lieve mensen na mij ook overkomt, dat ik ze wel waaarschuw en desnoods vertel wie het was en op welke manier hij te werk gaat. Als ik een andere manier wist om te voorkomen dat dit nog vaker gebeurt, dan deed ik dat. Helaas is die er niet. Maar niets doen zou mij net zo schuldig maken.
    U plaatst mij in een kwaad daglicht om mij zo neer te zetten. Degene die stuk maakt is JZ ( wat ik u trouwens dan weer net niet hoor zeggen) , ik heb er last van dat u in één stukje de zaken omdraait.
    Hoe kan het toch dat lieve broeders wél durven zeggen dat de slachtoffers alles verkeerd doen en in dit geval zelfs destructief te werk gaan, terwijl de dader weer met alle liefde en gebed omgeven zou moeten worden. Dit fenomeen verbaast mij al langere tijd.

  27. D.Bonte zegt:

    Gachte zuster Immer,
    Ik stop nu met reageren omdat dit verder geen zin heeft.
    Ik wens u veel vrede , zegen en wijsheid.
    D.Bonte.
    P.T.L.

  28. Immer zegt:

    Jammer, ik probeerde u, ook in alle liefde, iets duidelijk te maken.
    Ik hoop dat u nog eens na wilt denken over mijn laatste stukje. Met name over de vrijmoedigheid die veel christenen hebben om de slachtoffers te vermanen, en de grote terughoudendheid waarmee ze de daders durven aan te speken.
    U ook vrede, en openbaring toegewenst.

  29. R.W.Kyra zegt:

    Het is niet aan ons mensen te oordelen,en te roddelen door dingen openbaar te maken.
    Ook niet om partij te kiezen,of te manipuleren door ze te waarschuwen.
    God kent de harten en de situatie,en Hij is de enige die recht en alles ten goede keerd.
    Soms hebben mensen lessen nodig,Hij tuchtigd zijn zonen en dochters anders zouden het bastaards zijn.
    Een ieder die toelaat zich te laten uitnutten of te laten manipuleren is ook schuldig.
    Jezus zegd jullie doen het allemaal.
    We moeten er ons niet mee bemoeien en inderdaad het gaat ons niets aan.
    Als U wat tegen de broeder hebt zeg het hem persoonlijk,veranderd hij niet als hij gezondigd heeft haal er een oudste bij.
    Verder als het U of ons nog zo lang dwars zit is er nog een bittere wordtel.
    Jezus is heel goed bij machte mensen die met de Heilige Geest mee bewegen zelf te waarschuwen.
    Het is zelfs nodig dat we gevoelig worden voor de heilige Geest,en we moeten dus de Heer niet het gras voor de voeten weg maaien.
    Als je huwelijk slecht is en je laat je jaren lang manipuleren en intimideren en domineren,ben je medeplichtig als het na jaren pas op de klippen loopt,of er erge dingen gebeuren met jou of je man en kinderen.
    We hadden zelf onze verantwoording moeten nemen.
    Ik zeg dit niet omdat het wijsheid van mij zelf is,maar omdat God me ook tuchtigde toen ik er te

    veel over sprak,terwijl ik in het begin een brief schreef,aan de Pastor na wat God me openbaarde,en ik de L.S op ging zeggen.
    Toch liet het me niet los en bad er niet alleen voor maar ging over oude koeien praten,die me zelf waren overkomen,daarom zou de ander wel gelijk hebben.
    Die nacht had ik een ernstige waarschuwing in een openbarings droom van God.
    Laten we er over op ophouden te speculeren,en opnieuw op te halen en openbaar te maken,kwaad te spreken,over onze broeders en zusters.
    Jezus zegd jullie doen het allemaal,haal eerst die balk uit je eigen ogen.
    En haal niet dingen uit de zee die God allang weg geworpen en vergeven heeft,van wat de ander jou aan gedaan heeft,of moet God ook alles gaan ophalen wat U en ik hem hebben aangedaan of wat we onze naaste aan gedaan hebben???
    Wie van ons wil dan de eerste steen naar Arno of jan Zijlstra gooien?
    Oordelen en beoordelen ligt dicht naast elkaar,we mogen ons zelf niet eens beoordelen of veroordelen dat is aan Jezus zegt het woord.
    De Heer heeft mij duidelijk gemaakt dat ik er m.n mond over moet houden,en er niet over moet schrijven,ik bedoel de negatieve dingen en de oude koeien .
    We moeten met de woorden van de Here Jezus spreken,en dat is bidden en zegenen en inzien dat onze broeders en ook wij als er dergelijke dingen gebeuren ,misleid worden door de boze machten.
    De boze machten vinden het heerlijk als er zoveel bittere wortels en woorden uit onze mond schieten en ze schrijven.
    We strijden niet tegen vlees en bloed,maar tegen de boze machten in de hemelse gewesten,dat hebben we toch ook op de Gideons geleerd?
    Geloof me God heeft alles in de hand,en mogelijker wijs heeft God de kerk geschud,en deze scheiding gewild,dus waarom zouden wij dan oordelen of beoordelen ,wij weten niets alleen God die de harten kent en die alles overziet,zowel in de Geestelijke wereld als bij ons mensen en op aarde.
    God zal alles ten goede keren,ook bij ons.
    We moeten wel berouw hebben en belijden dat we zelf net zulke zondaars zijn en dat het absoluut niet aan ons is.
    Laten we blijven als de kinderen en ons alleen op Jezus richten en Hem wijsheid varagen naar welke kerk we zullen gaan en scherp proberen te blijven voor Gods Geest,geen mensen nalopen,bidden voor onze naaste,geen bittere wortel laten opschieten en ons zelf niet zo belangrijk vinden,en onze naaste hoger achten als ons zelf.
    En dat we iedereen vergeven ,wat ze ons ook aangedaan hebben.
    Kijk eens naar de vervolgde christenen,hoe ze onterecht behandeld worden,hun gezinnen uit elkaar gescheurd worden,vermoord of in de gevangenis,zelfs pulus liet geen bittere wortel of nadragendheid toe,en zong in de gevangenig,god loven en prijzen,vooral in de dagen dat het ons goed gaat,maar ook als het minder gaat.
    Niemand is rechtvaardig dan God alleen niemand is goed dan God alleen.
    God Zegen onze Broeders en ons allemaal,en bovenal zegen ik onze lieve Heer Jezus.Amen

  30. immer zegt:

    Je hebt het over deze broeders die misleid worden door boze machten. En wat was de oplossing van Jezus zelf? precies hij sprak ze aan, en stuurde ze weg in de naam van Jezus.

    Als er ook maar een van de minste van mijn broeders lijdt, dan zal ik niet nalaten ze te helpen om onder het juk van de boze te komen.
    Doe jij maar niets hoor.

  31. immer zegt:

    Eigenlijk Kyra, zit jij van een afstandje toe te kijken hoe hele gezinnen naar de verdoemenis geholpen worden, en je durft daarna te zeggen dat het hun eigen schuld was.
    Ook ik heb verantwoording gekregen, en God zal mij later vragen wat ik met mijn kennis deed, toen ik mensen verblind in de val zag lopen. Ik heb ogen en verstand gekregen, en ja, ik wordt geleid door de Heilige Geest. Jezus draaide zich ook niet om als hij onrecht zag. Hij werd woedend.
    Eng……… zoals jij een heilig sausje gooit over niets doen.

  32. Kyra zegt:

    Ja Jezus!!!Ook de mensen waren woedend op een vreemdgaande vrouw!
    En wat zei Jezus?
    Wie van U zonder zonde is…(of o.a nooit misleid word door boze machten)werpe de eerste steen.
    En heb jij er een steentje aan bij gedragen,heeft het nut gehad dat je ze gewaarschuwd hebt,of was het kalf al verdronken..laten we bidden voor elkaar,mocht ons soms zelf eens overkomen dat we misleid worden.
    Bovendien zit ik niet op een afstand te kijken,ik zit er midden in,aangezien ik ook een van de ……was daar ik ook lid van deze kerk ben,en er extra voor verhuisd was.
    Het is alles heel verdrietig,en onbegrijpelijk,maar ja we leven in de eindtijd en weten dat de kerken geschut worden,alles wat in goede aarde gepoot is zal stand houden,en het is een strijd niet tussen vlees en bloed maar van boze machten en wereld beheersers.
    Maar of we nu ontmoedigd zijn,uit elkaar gerukt,kaarthuis in elkaar valt van onze ….die onze voorbeelden behoren te zijn,vrienden uit elkaar gerukt..we moeten voorwaarts,en niet meer achterom kijken,een keuze maken,wat je hart je ingeeft,want het gaat uiteindelijk alleen om Jezus.
    We dienen God op de eerste plaats.

  33. immer zegt:

    Ja, en jij bent boos. Dáár schiet je wat mee op…………..

  34. Kyra zegt:

    Ik ben niet meer boos,zeker wel teleurgesteld,en ja ik was ontmoedigd.
    Maar gelukkig is God groter.
    Jezus geneesd onze wonden,ik heb vergeven,en ben er van vrijgezet onlangs in de kerk toen de oproep gedaan werd,of we nog mensen moesten vergeven,bv onder andere je broers zussen of pastors uit de gemeente.
    Ik wil vooruit kijken,en er wat van maken,samen met de broeders en zusters,en ja er zal heus nog wel eens over gesproken worden,dan moeten we er opnieuw voor bidden,maar wie los laat zal los gelaten worden.
    We hebben nu geweldige diensten,met name de gebeds dienst op woensdag avond.
    Onze nieuwe pastor pakt het goed aan,samen met de Heer,zijn de diensten vurig en vol van zalving van de Heilige Geest,er is vrijheid..in Christus zoals nooit tevoren.
    God Zegen je.

  35. Matti zegt:

    Ja het is alom bekend, er zal wel een leuke cent aan verdiend zitten,
    Waar gaat het dan nog over, als mensen, voorgangers je vertellen dat er verdraagzaamheid onder de mensen moet zijn, en ze het zelf niet eens waar kunnen maken, nou ja !
    Wat zou hier nu achter kunnen schuilen.

  36. Erik Drenth zegt:

    Voor de reageerders hier: de plannen voor een nieuw gebouw vorderen: http://www.staatgeschreven.nl/2011/10/18/arno-van-der-knaap-nieuw-gebouw-gods-original-design-leiden/

  37. Kyra zegt:

    Waar slaat dit op?
    Het lijkt wel op lekker puh..
    Dit bericht is ons niet ontgaan hoor,en ik ben blij,want niemand zit te wachten op noodgebouwen,en onregelmatigheden.
    Ik heb niet voor 1 van bijde partijen gekozen.
    En zit ook niet met bitterheid,of wrok,ik ga waar God me wil hebben,en voel me niet beperkt door de gebeurtenissen om uit 1 van bijde kerken weg te blijven,of 1 van bijde pastors te mijden.
    Waar 2 kijven zijn meestal 2 schuld,maar God vergeeft een ieder die de zonde belijd,en zich bekeerd.
    Ook Pastors zijn maar mensen.
    Ik volg Jezus,en niet m.n Pastors,en ga waar God me heeft geplaatst.
    En ik geloof van harte dat hun doel hetzelfde is als dat van mij en jullie,nl. mensen tot de levende God leiden,en daar is geld voor nodig ja.
    Oordeelt niet opdat ge zelf niet geoordeeld word.
    Kom niet aan zijn oogappels.
    God Zegend bijde Pastors

  38. immer zegt:

    Nou Nou Kyra, als kind van God zou ik een beetje inbinden. Je komt op zijn minst boosaardig over, of moet ik het “Zijlstriaans” noemen?

  39. Kyra zegt:

    Het heeft geen nut er verder op in te gaan.
    Zoals de waard is vertrouwd hij z.n gasten.
    Lees het morgen nogmaals door..maar dan door een andere bril.
    God Zegen je.

  40. Harry zegt:

    @Knaapsianen en Zijlstrianen….
    Heb deze discussie nu al een tijdje als buitenstaander gevolgd.
    Welke bril ik ook op zet, het gevoel bekruipt me dat jullie beter even een bak koffie kunnen gaan drinken. In elk geval ophouden elkaar op het net te bestoken met informatie over opgelopen trauma’s.

  41. Harry zegt:

    Gratis advies.
    Als jullie er niets mee kunnen, gewoon doorgaan met zaniken.

  42. Harry zegt:

    Het is Immer Kyra wat de klok slaat of is het Kyra eleison..?

  43. immer zegt:

    Ik ben geen van beiden dus voel me niet aangesproken. Kyra ken ik ook niet, maar de toonzetting wél. En dat bezorgt nog steeds kippevel.

    Vooral de zin “ik ga waar God me heeft geplaatst” brrrrrrrrrrrrrrrrrr. Alsof ze God in haar broekzak heeft.

  44. Kyra zegt:

    Harry,je hebt gelijk,dat is wat ik bedoel.
    Laten we er mee ophouden Immer.
    Mischien zit er toch nog wat frustratie.
    Ik had het net vanochtend alles aan de Heer gegeven.
    Bovendien als ik voor een kerk gemeente naar L.Dorp verhuis,en er veel geleerd heb,ga ik er van uit dat God me daar geplaats heeft,en het is bij mij om de hoek.
    Jij mag er anders over denken.
    Als Pastor van de Knaap daar gebleven was,was ik ook naar L.s blijven gaan.
    Geloof jij dan niet in je innerlijke stem.
    De stem van God verstaan?
    Er zijn genoeg boeken over,en ja je kunt je er in vergissen,maar voorlopig blijf ik waar ik ben.
    Ik mis zeker ook de diensten van Pastor v.d Knaap,maar je kunt maar op 1 plek tegelijk zijn.
    Als de diensten van hem, 2 uur later zouden beginnen zou ik ook zijn diensten kunnen bezoeken.

  45. Susan zegt:

    Dus dat speelt zich allemaal onder “Halleluja Amen” af?
    Ik vind het ronduit beschamend wat er allemaal geschreven staat, een enkele objectieve en positieve opmerking daar gelaten. Is dit Christus’ kerk? Wat lees ik hier voor beschuldigingen maar ook verhulde opmerkingen? Ik denk dat de wereld hiervan zal smullen!

  46. Klasina zegt:

    Ik ben een Christen en al het bovenstaande gelezen te hebben zou mij doen besluiten om geen van beide voorgangers te willen bezoeken alleen al omdat dan 1 van de bovenstaande schrijvers er ook zou zitten. Als mij dat al zo tegenstaat hoe moet het een ongelovige dan overkomen!
    Dat God ieders ogen mag openen!

  47. D.Bonte zegt:

    Klasina dank voor je wijzen worden, dit komt ook in mij hart op.
    Ga aan de gang met je opdracht.
    D.B.
    P.T.L.

  48. van dijk zegt:

    Jan Zijlstra bestaat, gezien in Oude-Tonge. Jammer dat god verzonnen is.
    Liefs van Gerrit.

  49. Susan zegt:

    Ik zie dat de beschuldigingen en hatelijke opmerkingen gestopt zijn. Zowel evangelist Jan Zijlstra als pastor Arno van der Knaap hebben beiden geleden onder het gebeurde. Het moet me toch nog van het hart dat beiden gesproken hebben over één kerk van Jezus Christus in Nederland. Daar moet dan wel aan gewerkt worden. In plaats daarvan is er weer een stroming bijgekomen.
    Als het verzoeningsgebaar was aangenomen was er veel verdriet gespaard gebleven en zouden er nu niet meer mensen zijn die gissen wat er nu werkelijk zo vreselijk was. Soms kan het ook geen kwaad wanneer bepaalde mensen worden teruggefloten. Dat geldt voor de leiders als medewerkenden. In iedere kerk van Christus is er wel eens iets wat moet worden rechtgezet. Met goede voornemens en zichzelf verloochenende, kan rond de tafel goede oplossingen worden gevonden. Ik hoop nog steeds op een verzoening!

  50. Kyra zegt:

    Ja Susan,blijven bidden voor vergeving en verzoening is noodzakelijk.
    Maar niet weer terug naar af(het oude)
    God zelf is de kerken aan het schudden.
    God zelf is ons mensen aan het schaven en kneden,Hij tuchtigd zijn zonen en dochters.
    A God keerd alles ten goede,en beter als voorheen.
    B Wie zal het weten of het niet Gods bedoeling was dat ze uit elkaar ginegen.
    C God is de baas.
    D Er is nl ooit een profetie uitgesproken dat Andre,de zoon van Br.Jan Zijlstra pastor zou worden…dus wie zijn wij om te oordelen,en er in te blijven hangen?
    E De kerk die Pastor Arno heeft noem je dat een andere stroming??
    F Ook hij dient de enige en ware God Jahweh en erkent z.n Zoon Jezus als Heer en Meester.
    G Ben je wel eens wezen kijken in de gemeente van Arno?
    H Ik ben God dankbaar dat er zo.n jeugdige kerk ontstaan is,God houd heel erg van de jonge mensen en zij hebben de toekomst,er moet een sterke bres voor Jezus geslagen worden,jong als David die op durft te komen voor de ware God van Abraham, Isaak en Jacob.
    I Laten we het oude begraven,de Os verbranden en achter ons laten alle verdriet en stress God is groter..mocht het een aanslag van de boze machten geweest zijn Gods wil geschiede.
    J God kan alleen maar mensen gebruiken die voorwaarts kijken,en voor Hem gaan.
    K Laten we gewoon elkaar liefhebben

    ,en bovenal God,ons zelf niet zo belangrijk vinden,dan storen we ons ook niet zo snel aan alles.
    L Mochten mensen het nog niet verwerkt hebben is er een liefdevol trauma pastoraad om U te helpen en de dingen te verbreken,als verdriet,boosheid,onvergevings gezindheid.
    M Laten op oppassen dat we niet de spinter zien bij de ander,en erna in de zelfde kuil vallen.
    N Blijf zegenend bidden voor elkaar,het zal ons verlossen ,bevrijden,genezen,reinigen en wassen met het bloed van Jezus.
    O Op naar een nieuw verzoenings en vergevings jaar.
    P Ik wens U allen een gezegend 2012 God zij met U,alle dagen van ons leven,hij zal ons niet begeven niet verlaten,heb elkander lief,ook onze broers Jan en Arno.

  51. Immer zegt:

    @D

    Er is een profetie over André uitgesproken ( 12 jaar geleden) dat hij en zijn vrouw het jaar daarna een kind zouden baren. Ik was erbij.
    Ik wacht nog steeds. Dus die profetieen daar………………..

  52. John zegt:

    @Immer
    Een profetie kun je ook zelf blokkeren! Het is te makkelijk om op deze manier te oordelen.

  53. Immer zegt:

    Blokkeren dat dat beloofde kind ook echt zal komen? Ik zal je vertellen, al waren ze vanaf dat moment nooit meer met elkaar naar bed gegaan, dan nóg was dat kind geboren als het een woord van God was.

    God wéét namelijk of dat kind er komt, wel of niet. ( ook of jij dat eventueel zou blokkeren, als dat al kon)

    Trouwens een echte Zijlstra uitspraak over álle niet vervulde woorden die hij “uit naam van de Heer” heeft uitgesproken! Ze zouden allemaal zijn geblokkeerd, door ongehoorzaamheid, niet betalen van tienden, of onvergevingsgezindheid.
    Sorry, John, jij denk wel heel klein van God, en wel héél groot van jezelf.
    Gods woord blokkeren…………………………….

    ( mag ik je herinneren aan Sara, die al 90 was, en er ook nog eens geen barst van geloofde? )

  54. Immer zegt:

    Wat is trouwens Gods woord eigenlijk nog waard, als elke aanwezige in zo’n dienst ( er waren er zeker 300) het weer zou kunnen blokkeren?

  55. Kyra zegt:

    Een profetie dient altijd beproeft te worden.
    In ieder geval hebben we nu Pastor Rolf en Pastor Andre .
    Blokkeren,kan door ongeloof en verkeerde uitspraken.
    Niet voor niets werd Abram, Abraham genoemd om jaren lang het juiste te proklameren,dat hij vader van vele volken zou worden.
    Ook Zacharias werd de mond gesnoerd tot dat Johannes geboren werd,vanwege zijn ongeloof(God heeft een wet gemaakt van zaaien en oogsten,wat je roept krijg je,dus ook in het negatieve,en zo kan Gods plan verijdeld worden)
    Het is beter met wat meer ontzag over Gods woord te spreken.
    Jezus zei:mijn volk gaat ten onder door gebrek aan kennis.
    Leven of dood ligt in de macht van de tong..dus kunnen we dingen blokkeren.

  56. Immer zegt:

    Beste Kyra, bij jouw geloof hebben mensen dus het laatste woord.
    Gelukkig ben ik afhankelijk van God zelf. Als Hij spreekt, zal het geschieden.

    ( en wie zijn pastor Rolf en pastor Andre in hemelsnaam nu weer? Ik heb daar nogal wat pastors zien komen en gaan, de ene dag gehugd op het podium en de andere dag weer weggestuurd. Dus de gang van koning op het podium naar “boos en ontaard geslacht” is in deze gemeente soms maar heel kort)

    Kyra ik ken je niet, maar je praat JZ na. Je plakt een paar teksten aan elkaar vast, maar je zegt niets! Met andere woorden, het lijkt heel wat, maar komt neer op gebakken lucht.

  57. Kyra zegt:

    Jazeker,je hebt helemaal gelijk.
    Gods wil geschiede ook in mijn leven.
    Mists we ons onderwerpen aan zijn wil,en ons laten lijden door de Heilige Geest.
    God gaf ons een vrije wil..dus we kunnen ook zijn zegen missen door ongehoorzaamheid,ongeloof of verkeerde proklamatie.(blokkeren.)dus.
    Kijk maar naar het scheppings verhaal,God plaatste de mens op aarde,om er eeuwig op te verblijven,dat was Gods wil…….Gods wil geschiede…
    De mens heeft het verpest,door ongehoorzaamheid..(geblokkeerd)dus.
    We zijn geen robots en we hebben degelijk een verantwoording.
    God houd ons leven en dood voor aan ons de keuze.
    Hij wil dat we leven,en gezond en gelukkig zijn,en in vrede leven.

  58. Harry zegt:

    @Kyra @Wilma
    Na al het geloofsvertrouwen dat jullie hierboven over jezelf en anderen uitspreken vraag ik me af of de goede God het niet fijn zou vinden als de aardbewoners gewoon hun gezonde verstand gaan gebruiken en zich minder afhankelijk opstellen van andere mensen en van Hem.
    Gelukkig nieuwjaar trouwens!

  59. Immer zegt:

    Kijk Kyra, nu raak je hem,

    Jij kunt je eigen leven verpesten, maar een woord van God ( mits écht van God afkomstig kan geen mens veranderen) En dat wordt in de LG geleerd zodra er een “woord” niet uitkomt.
    Het bekende achterdeurtje dus.

    Ik had een lieve vriendin, inmiddels begraven op jonge leeftijd, die luid en duidelijk te horen kreeg dat God zelf haar kanker had weggenomen en vanaf nu grote daden Gods zou verkondigen. Zij betaalde meer dan haar tienden, was de goedheid zelve, was in elke dienst diendend aanwezig en was vol van de Heilige Geest. Er is geen vrouw die ik ken waar meer voor gebeden is dan voor haar.
    Maar ze is toch gestorven, een rij kinderen achterlatend, en nog geen kaartje van “de broeder” voor deze hardwerkende zus in de Heer.
    Haar kinderen achterlatend met een videoband waar “de broeder” haar in de naam van Jezus vrijspreekt van de kanker.

    Ik zou jou hier wel eens over willen horen . ( het is slechts 1 (!) voorbeeld, hoeveel wil je er nog meer?)

    ( sorry voor de meelezers dat ik wat op dreef raak, maar dit onderwerp triggert mij zodra er volgelingen weer onzin gaan verkopen . God verlaat namelijk NOOIT wat zijn hand begon. Met andere woorden, als iemand begraven is, dan heeft MIJN God nooit beloofd dat hij/zij zou genezen)

  60. Kyra zegt:

    Ja ,zeker,laten we ons oog blijven richten op Jezus,onze verlosser.
    Wat een triest verhaal broeder,het spijt me heel erg voor jou,ik hoop en bidt dat je niet meer verbitterd zult zijn..fijn dat je staande bent gebleven,en blijft vertrouwen op God,hij is inderdaad de enige die we echt kunnen vertrouwen,wat Hij zegt is waar en zal geschieden..zijn woord zal niet ledig tot hem terug keren.
    Even ernaast nog opgemerkt:de broeder zegd altijd wel laat het controleren bij de dokter of het ook echt zo is dat je gezond bent.
    Mensen kunnen zich vergissen God nooit.
    Ik wens jullie allemaal een gezegend 2012 toe.

  61. Immer zegt:

    De laatste twee zinnen zijn me uit het hart gegrepen, en daar wilde ik ook naartoe.
    Jij ook een gezegend 2012.

  62. Kyra zegt:

    Dank je wel Broeder.
    God is bij machte veel meer te doen dan we bidden of beseffen.
    Hij zal alles ten goede keren,en ons dragen als we het even niet meer zien zitten.
    He is the only,als we blijven vast houden aan zijn woord,zal de zegen niet uitblijven God is getrouw…ik wens je(jullie), de blijdschap van de Heilge Geest toe in het nieuwe jaar.
    Blessings!

  63. Davina zegt:

    @Immer

    Ik vind het vreselijk hoe jij Jan Zijlstra door het slijk haalt.
    Je bent een eersteklas kwaadspreker, heel triest.
    Staat er niet geschreven dat je je vijanden lief moet hebben,en vergeven zoals God ons ALLES vergeven heeft?

    Ik ken Jan Zijlstra als een man, die zich voor de volle 100% voor God inzet.

    Het is erg triest dat er een scheuring gekomen is, tja satan zit ook niet stil.

    Ik wil Jan Zijlstra en Arno vd Knaap, Gods zegen toewensen, dat ze nog velen met het evangelie mogen bereiken, want de tijd dringt.

  64. immer zegt:

    Dus degene die mensen jarenlang schoffeert, kaalplukt en wegzendt moet van ons de liefde krijgen, en degenen ( honderden) die daar nog steeds onder lijden, moeten die liefde geven en met hun hele hart van hem houden, anders zijn zij werktuigen van de duivel?
    Beetje omgekeerde wereld, en bijna letterlijk de woorden van JZ ( als hij het over zichzelf heeft dan he?) Davina wake up…….

Geef een reactie

*

Woorden: 0
Lange reacties worden deels verborgen

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href=""> <b> <i> <blockquote> <code> <strike>